07 Haziran 2010


Son postumdan buyana bayağı bir zaman geçmiş bu aralar kendimi dikiş dikmeye adadığım için zamanın nasıl geçtiğini anlayamıyorum.

Şimdilik sadece çanta dikiyorum sizlerle paylaşamıyorum çünküü fotoğraf makinem bozuldu :( 2 haftadır serviste. Tamir süresi 30 günmüş bekliyoruz bakalım.
Bu arada eklemiş olduğum resimler ya daha önce çekilmiş yada cep telefonuyla çekmiş olduğum resimler.
Cep telin çekimi benim istediğim gibi olmadığı için çantalarımı fotoğraf makinem geldiğinde paylaşacağım hem bu arada sayılarıda artmış olur :)

Lafı fazla uzatmadan bu güzel görüntünün tarifine geçiyorum.

Malzemeler:

 
2 su bardağı ince bulgur
3 adet orta boy patates
1 yemek kaşığı salça
Tuz
isteğe göre baharatlarla tatlandırabilirsiniz.
Birde orjinal tarifte 3 çorba kaşığı un vardı fakat ben eklemeyi unutmuşum ama problem olmadı koymayadabilirsiniz.

İç Malzemesi için:

300 gram kıyma
1 adet kuru soğan
Maydanoz, tuz, karabiber, pulbiber
2 kaşık sıvıyağ
yine orjinal tarifte ceviz içide vardı ben onuda eklemedim. isteyenler bir çay bardağı kadar ekleyebilir.

Dışını bulamak için yumurta akı ve galeta unu

kızartmak içinde zeytinyağı her zamanki gibi :)

 

Hazırlanışı:
İlk önce patatesleri haşlanmaları için tencereye alıyoruz. Bulgura 2 su bardağı sıcak su koyup üzerine kapak kapatıp kabarması için bekletiyoruz. Haşlanan patatesleri soyup rendeliyoruz ve bulgurla karıştırıyouz. diğer malzemeleride ekleyip yoğuruyoruz.

Kıymayı tavaya alıp ince doğradığımız soğanla birlikte kavuruyoruz. diğer malzemeleride ekleyip biraz daha karıştırıp soğumaya bırakıyoruz.
Patatesli karışımdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp ortasını oyuyoruz çok ince oymak gerekmiyor. içine 1 tatlı kaşığı kıymalı harçtan koyup istediğimiz şekli veriyoruz. önce yumurta akına sonra galeta ununa bulayıp sıvıyağda kızartıp servis yapıyoruz.

NOT: Bütün tariflerimde kullandığım sıvıyağ zeytinyağıdır. Bizim evde başka sıvıyağ kullanılmaz. Çünkü zeytinyağımızı kendi zeytinliklerimizden topladığımız zeytinlerden üretiyoruz.
2. NOT: Bu tarifte kullandığım galeta ununuda kendim yaptım. Tam buğdaylı köy ekmeğini dilimleyip 100 C de fırında 30dk kadar kızartım ve rondoda un haline gelene kadar parçaladım. Bu şekilde güzel bir değerlendirmede yapmış oldum.

Evet hepsi bu :)

Afiyet Olsun ....

Tepkiler:

Tagged: ,

11 yorum :

  1. Çok güzel bir görüntü u görüntünün tadıda nefistir mutlaka ellerinize sağlık .Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. off süper görünüyolar ellerine sağlık elvancım bayılırım bu tür köfte tarzı mamalara :)

    ohh dikişlerinde çoğalsın bakalım merakla bekliyorum resimlerini,hadi kolay gelsin sana hamarat anne çok çok öptüm senide oğluşlarıda.

    YanıtlaSil
  3. çok teşekkür ederim arkadaşlar beğemenize sevindim :)
    ayşegülcüm çook sağol canım bende öpüyorum seni ve tontiş yanaklı sosis kızını :D

    YanıtlaSil
  4. Çok beğendiğim lezzetler bir arada, harika görünüyor. MaşaAllah çok beceriklisiniz :)

    YanıtlaSil
  5. Selamlar canım, ben namı diğer "hobicell"

    Bundan sonra;

    http://hobibox.blogspot.com/

    Adlı blogumdan sizlere seslenicem. Googleın bitmek bilmez sorunları yüzünden, siteme ulaşılamıyordu. Bu yüzden çareyi taşınmakta buldum. 5 aylık sitemde,340 izleyiciyi üzülerek ardımda bıraktım,Umarım yeni evimde beni yanlız bırakmaz, yorum ve ziyaretlerinizi esirgemezsiniz. Şimdiden teşekkür ediyor, kocaman sevgilerimi bırakıyorum.

    hobibox (Afet Ergü)

    YanıtlaSil
  6. çok lezzetli görünüyor cnm .. eline sağlık ..

    YanıtlaSil
  7. :)) evet hepsi bu demişsiniz ya daha ne olsun daha ne olsun ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  8. çook teşekkür ederim arkadaşlar beğenmenize sevindim :)

    YanıtlaSil
  9. en sağlıklısı zeytinyağı aslında bende büyük tenekelerle alırım
    yılardır izmirden aynı adamlardan alıyorum çok leziz ve sağlıklı
    köfteler güzel görünüyor ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil

Etiketler

Çeşitli yazılar ( 64 ) Tatlı Tarifleri ( 29 ) yemek tarifleri ( 22 ) Çocuklar için Tarifler ( 21 ) Ben yaptım ( 20 ) Hamur İşleri ( 20 ) Dekoratif Sanatlar ( 19 ) Diktiklerim ( 18 ) Dikiş ( 17 ) Tığ İşleri ( 14 ) pasta tarifleri ( 13 ) Örgü Örnekleri ( 12 ) Çanta örnekleri ( 11 ) Bebek ve Çocuk Örgüleri ( 10 ) Kek Tarifleri ( 10 ) Kumaş Çantalar ( 10 ) Tuzlu Tarifler ( 10 ) Kurabiye Tarifleri ( 8 ) Salatalar ( 8 ) çekiliş ( 8 ) Kendin yap ( 7 ) diktiğim kumaş çantalar ( 6 ) katıldığım çekilişler ( 6 ) Düzenlediğim Çekilişler ( 5 ) Kahvaltılıklar ( 5 ) Köfte Tarifleri ( 5 ) Çorba Tarifi ( 5 ) Firkete İşleri ( 4 ) Fabric Bags ( 3 ) Poğaça Tarifi ( 3 ) aperatifler ( 3 ) bebek pikesi ( 3 ) kakaolu tarifler ( 3 ) sewing bags ( 3 ) Çocuklara Diktiklerim ( 3 ) Kanepeler ( 2 ) Kaneviçe işleme ( 2 ) Kaneviçe seccade örnekleri ( 2 ) Kazandığım Çekiliş ( 2 ) Turşu tarifleri ( 2 ) bebek çocuk dikiş ( 2 ) dekorasyon ( 2 ) destek ( 2 ) evim ( 2 ) hediye çekilişi ( 2 ) hediyeler ( 2 ) kakaolu toplar ( 2 ) reklam ( 2 ) sünnet ( 2 ) sünnet odası ( 2 ) sünnet yatağı ( 2 ) sünnet yatağı süsleme ( 2 ) truffles ( 2 ) uğurböceği kanepe ( 2 ) Çay tepsisi dantelleri ( 2 ) Örgü Bere Örnekleri ( 2 ) 2. fikir yumağı yarışması ( 1 ) Balık Yemekleri ( 1 ) Bamya Kızartması (domates soslu) ( 1 ) Bohça ucu Danteli ( 1 ) Caviar Manicure ( 1 ) Caviar Nails Flormar ( 1 ) Düzenlediğim Çekiliş sonuçları ( 1 ) Ev Botu ( 1 ) Ev Botu Dikmek ( 1 ) Flormar Havyar Manikür ( 1 ) Flormar oje ( 1 ) Fotoğraf Makinesi Kılıfı ( 1 ) Fırında Patatesli Köfte ( 1 ) Havlu kenarı dantelleri ( 1 ) Havlu köşesi dantelleri ( 1 ) Havyar manikür ( 1 ) Hürriyet Aile ( 1 ) Kahvaltılık Domates Salçası ( 1 ) Kalemlikler ( 1 ) Kumaş Cüzdan ( 1 ) Közlenmiş Patlıcan Salatası ( 1 ) Mayalı Cevizli Kurabiye ( 1 ) NG Kütahya Porselen Kahve Seti ( 1 ) Oje ( 1 ) Peçete Yüzüğü ( 1 ) Polar ( 1 ) Postacı Çantası ( 1 ) Salça Tarifi ( 1 ) Sivri Biber Turşusu ( 1 ) Sosisli Tavuk Sarma ( 1 ) Tariflerim ( 1 ) Tencerede Fincan Keki ( 1 ) Terbiyeli Arpa Şehriye Çorbası ( 1 ) Yoğurtlu Biber Salatası ( 1 ) Yoğurtlu Kabak Salatası ( 1 ) arpa şehriye ( 1 ) arpa şehriye salatası ( 1 ) ayakkabı ( 1 ) aşure tarifi ( 1 ) bahçem ( 1 ) balkabaklı pasta ( 1 ) balkabağı ( 1 ) beş çayı menüsü ( 1 ) bisküvili muhallebi ( 1 ) bitki çayı ( 1 ) bomerang ( 1 ) browni kurabiye ( 1 ) butigo ( 1 ) börekler ( 1 ) cevizli kaymaklı kayısı ( 1 ) chenille blanket ( 1 ) davet menüsü ( 1 ) dikiş dolabım ( 1 ) dondurma külahı ( 1 ) dondurma külahında kek ( 1 ) doğadan ( 1 ) doğadan bitki çayı ( 1 ) doğum günü menüsü ( 1 ) duyurular ( 1 ) fikir yumağı yarışması ( 1 ) furniture paint ( 1 ) gevrekli kurabiye ( 1 ) gezi ( 1 ) haşhaşlı kurabiye ( 1 ) hediye ( 1 ) hobo bag ( 1 ) jöleli muhallebi ( 1 ) kahve seti ( 1 ) kakaolu kurabiye ( 1 ) kampanya ( 1 ) kampanyalar ( 1 ) kolay poğaça ( 1 ) konsol boyamak ( 1 ) kornişon ( 1 ) kremalı kek ( 1 ) kremalı pasta ( 1 ) külahta kek ( 1 ) külahta pasta ( 1 ) kına tepsisi ( 1 ) kırmızı biberli kaşar peynir ( 1 ) kıymalı börek ( 1 ) kızartma ( 1 ) labne peyniri ( 1 ) limonlu jöle ( 1 ) mangal salatası ( 1 ) masa boyamak ( 1 ) mayalı poğaça ( 1 ) mayasız poğaça ( 1 ) maydanozlu poğaça ( 1 ) menüler ( 1 ) messenger bag ( 1 ) mobilya boyamak ( 1 ) mobilya yenileme ( 1 ) muhallebi ( 1 ) muhallebi tarifi ( 1 ) mutfak peçetesi danteli ( 1 ) muzlu muhallebi ( 1 ) nails ( 1 ) polisan matrix lux ( 1 ) ponçik ( 1 ) porselen ( 1 ) portakal ( 1 ) portakallı kek ( 1 ) renovate the furniture ( 1 ) sakallı poğaça ( 1 ) salata ( 1 ) salatalık ( 1 ) salatalık turşusu ( 1 ) sandalye boyamak ( 1 ) saçaklı poğaça ( 1 ) siyah beyaz mobilya ( 1 ) susamlı kurabiye ( 1 ) sünnet hazırlıkları ( 1 ) sünnet sepeti ( 1 ) sütlü tatlılar ( 1 ) takı sandığı ( 1 ) takı yastığı ( 1 ) tavsiye ( 1 ) tavsiye kanalı ( 1 ) tavsiye meleği ( 1 ) tavuklu salata ( 1 ) tiramisu ( 1 ) tutorial ( 1 ) un kurabiyesi ( 1 ) uğurböceği ( 1 ) yapım aşamaları ( 1 ) yarışma ( 1 ) Çocuk bornozu Dikimi ( 1 ) çekiliş hediyeleri ( 1 ) çikolata soslu tarifler ( 1 ) çikolatalı kurabiye ( 1 ) çiğ börek ( 1 ) ıslak kurabiye ( 1 ) şehriye çorbası ( 1 ) şerbetli kurabiye ( 1 )