11 Mart 2012

Küçük oğlumun (3,5 yaş)  banyo havlusu artık kalıbına yetmeyince, kapşonlu bornoz almaya karar verdim. Ama sonra baktım evde birsürü havlu takımı var (1 büyük,1 küçük havlu seti) kendin yap fikri aklıma geldi :)

Kolları biraz dar oldu, kapşonuda biraz büyük oldu ama diktiğim şey amacına ulaştı sonuçta :) 

sewing Children's Bathrobes




Yaptığım dikişlerin dikim aşamasında kendimi kaybettiğim için yani bir an önce sonuca ulaşmak için fotoğraf çekmemişim :)

Fotoğraflar kesim aşaması ve bitmiş halinden.

Bornozda 1 büyük havlu ve 1 küçük havlu kullandım. Tamı tamına yetti bu 2 parça. Sadece kuşağının fazla uzun olmaması için küçük bir parça kestim, tek artan parça bu oldu.


Büyük havluyu oğluşa enlemesine sarıp önden ölçü aldım,  fazla gelen kısmı kesip çıkardım.  Resimde görülen fazla gelen parçanın çıkartılması yani uzunlamasına 2 ye katlayıp uç kısımlarını fazla ksmı kestim.
  üst parça gövde parçası, alttaki parçalarıda birbirine ekleyip kuşak olarak kullandım. 



Alttan 2 parçanında kesilmiş hali bu 2 parçayı birbirine ekleyip kuşak için oğluşun beline sardım, uzun gelen kısmı kestim. 



Gövde parçasının her iki yandan öne doğru katlanmış hali. 
Boyun kısmını resimde görüldüğü şekilde oydum. Her 2 tarafada yaptım bu oyuğu. (üstten 4 cm aşağı, yana doğru içeri 10cm)


Yine her 2 yandan kolların dikileceği kısımları 15 cm kestim. (diktikten sonra biraz dar gibi geldi gözüme 20cm olabilirmiş) 

Ön ortada üst üste binmiş olan kısımlarıda dışarıya doğru 1 cm , sonra 3 cm katlayıp diktim.  O kısım kendinden desenli olduğu için güzel bir görüntü oldu.




 sewing Children's Bathrobes 


Bu parçada küçük havlu.
 Kolları ve kapşonu çıkardım bu parçadan.   
Yandaki dikişli kısımdan çıkardım kolları , kol uçları için dikiş gerekmedi. 
Kolları kapatmadan gövde kısmında açtığım kol açıklıklarına diktim. Kolların kapatma kısmını üste getirdim. Sonra içine çevirip parçaları, dikişe boyundan başlayıp omuz ve  kolların açık kalan kısımlarını kapattım.



Bu parçada kolları çıkardıktan sonra artan parça. Resimde görüldüğü şekilde katlayıp her 2 yan açıklığı diktim. sağ kısımda görülen parçanın fazla olan kısmını kestim ama soldaki parçadanda biraz kesebilirmişim. Boyun kısmına kapşonu diktim.  Kapşonumuz biraz uzun bir kapşon oldu.  


Buda bornozumuzun bitmiş hali. Kol dikişleri ve  Ön kısmın dışarıya doğru katlanıp dikildiği görülüyor.



Buda kapşonumuzun  görüntüsü, biraz uzunca oldu ama kurularken daha bir güzel işe yarıyor. 

Bu arada dikişleri birleştirdikten sonra üst üste binen parçaların 1 tanesini dikişin dibine doğru kesip üst parçayı katlayıp tekrar diktim. Hem görüntüyü temizlemiş oldum hemde 2. kere dikiş geçildiği için sağlam bir dikiş oldu. Bununla ilgili Yardımcı olabileceğini düşündüğüm şöyle birşey buldum.


dikiş yapıldıktan sonra üst üste binen parçaların 1 tanesi bu şekilde kesiliyor. 


Üstte kalan uzun olan parça katlanıp kesilmiş olan parçanın üstüne kapatılıyor. 


 
Üste kapatılmış parçanın kenarından tekrar dikiş geçiliyor. Hem görüntü temizlenmiş ve kumaş atma derdi olmamış hemde daha sağlam bir dikiş olmuş oluyor :)

En anlaşılır şekilde anlatmaya çalıştım fakat inanın yapmak anlatmaktan daha kolay :) 

Herkese işlerinde kolaylıklar diliyorum. 

Sevgiler 

elvan


 
Tepkiler:

Tagged: , , , , , ,

4 yorum :

  1. ellerine sağlık canım sağlıkla kullansın oğluş:)

    YanıtlaSil
  2. elvancığım harika şeyler yapmışsın benimde evde havlularım çok oğlum bornoz istiyor bu sayede umarım yapabilirim
    birde diamond dikiş makineleri hakkında ne düşünüyorsun makinem bozuldu ve bir makina almak istiyorum yeni yeni kullanıcam tam bilmiyorum makina kullanmayıda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. selamlar ceyda hanım, tabikide yapabilirsiniz :)
      diamond makineler hakkında birşey duymadım, size cazip geliyorsa başlangıç için albilirsiniz tabii, imkanınız varsa kursa gidin derim, teknik detayları öğrenmek için, gitmedende netteki dikiş bloglarını , hatta yaabancı bloglarıda takip edip çok güzel işler çıkarabilirsiniz, sevgiler , elvan

      Sil

Etiketler

Çeşitli yazılar ( 64 ) Tatlı Tarifleri ( 29 ) yemek tarifleri ( 22 ) Çocuklar için Tarifler ( 21 ) Ben yaptım ( 20 ) Hamur İşleri ( 20 ) Dekoratif Sanatlar ( 19 ) Diktiklerim ( 18 ) Dikiş ( 17 ) Tığ İşleri ( 14 ) pasta tarifleri ( 13 ) Örgü Örnekleri ( 12 ) Çanta örnekleri ( 11 ) Bebek ve Çocuk Örgüleri ( 10 ) Kek Tarifleri ( 10 ) Kumaş Çantalar ( 10 ) Tuzlu Tarifler ( 10 ) Kurabiye Tarifleri ( 8 ) Salatalar ( 8 ) çekiliş ( 8 ) Kendin yap ( 7 ) diktiğim kumaş çantalar ( 6 ) katıldığım çekilişler ( 6 ) Düzenlediğim Çekilişler ( 5 ) Kahvaltılıklar ( 5 ) Köfte Tarifleri ( 5 ) Çorba Tarifi ( 5 ) Firkete İşleri ( 4 ) Fabric Bags ( 3 ) Poğaça Tarifi ( 3 ) aperatifler ( 3 ) bebek pikesi ( 3 ) kakaolu tarifler ( 3 ) sewing bags ( 3 ) Çocuklara Diktiklerim ( 3 ) Kanepeler ( 2 ) Kaneviçe işleme ( 2 ) Kaneviçe seccade örnekleri ( 2 ) Kazandığım Çekiliş ( 2 ) Turşu tarifleri ( 2 ) bebek çocuk dikiş ( 2 ) dekorasyon ( 2 ) destek ( 2 ) evim ( 2 ) hediye çekilişi ( 2 ) hediyeler ( 2 ) kakaolu toplar ( 2 ) reklam ( 2 ) sünnet ( 2 ) sünnet odası ( 2 ) sünnet yatağı ( 2 ) sünnet yatağı süsleme ( 2 ) truffles ( 2 ) uğurböceği kanepe ( 2 ) Çay tepsisi dantelleri ( 2 ) Örgü Bere Örnekleri ( 2 ) 2. fikir yumağı yarışması ( 1 ) Balık Yemekleri ( 1 ) Bamya Kızartması (domates soslu) ( 1 ) Bohça ucu Danteli ( 1 ) Caviar Manicure ( 1 ) Caviar Nails Flormar ( 1 ) Düzenlediğim Çekiliş sonuçları ( 1 ) Ev Botu ( 1 ) Ev Botu Dikmek ( 1 ) Flormar Havyar Manikür ( 1 ) Flormar oje ( 1 ) Fotoğraf Makinesi Kılıfı ( 1 ) Fırında Patatesli Köfte ( 1 ) Havlu kenarı dantelleri ( 1 ) Havlu köşesi dantelleri ( 1 ) Havyar manikür ( 1 ) Hürriyet Aile ( 1 ) Kahvaltılık Domates Salçası ( 1 ) Kalemlikler ( 1 ) Kumaş Cüzdan ( 1 ) Közlenmiş Patlıcan Salatası ( 1 ) Mayalı Cevizli Kurabiye ( 1 ) NG Kütahya Porselen Kahve Seti ( 1 ) Oje ( 1 ) Peçete Yüzüğü ( 1 ) Polar ( 1 ) Postacı Çantası ( 1 ) Salça Tarifi ( 1 ) Sivri Biber Turşusu ( 1 ) Sosisli Tavuk Sarma ( 1 ) Tariflerim ( 1 ) Tencerede Fincan Keki ( 1 ) Terbiyeli Arpa Şehriye Çorbası ( 1 ) Yoğurtlu Biber Salatası ( 1 ) Yoğurtlu Kabak Salatası ( 1 ) arpa şehriye ( 1 ) arpa şehriye salatası ( 1 ) ayakkabı ( 1 ) aşure tarifi ( 1 ) bahçem ( 1 ) balkabaklı pasta ( 1 ) balkabağı ( 1 ) beş çayı menüsü ( 1 ) bisküvili muhallebi ( 1 ) bitki çayı ( 1 ) bomerang ( 1 ) browni kurabiye ( 1 ) butigo ( 1 ) börekler ( 1 ) cevizli kaymaklı kayısı ( 1 ) chenille blanket ( 1 ) davet menüsü ( 1 ) dikiş dolabım ( 1 ) dondurma külahı ( 1 ) dondurma külahında kek ( 1 ) doğadan ( 1 ) doğadan bitki çayı ( 1 ) doğum günü menüsü ( 1 ) duyurular ( 1 ) fikir yumağı yarışması ( 1 ) furniture paint ( 1 ) gevrekli kurabiye ( 1 ) gezi ( 1 ) haşhaşlı kurabiye ( 1 ) hediye ( 1 ) hobo bag ( 1 ) jöleli muhallebi ( 1 ) kahve seti ( 1 ) kakaolu kurabiye ( 1 ) kampanya ( 1 ) kampanyalar ( 1 ) kolay poğaça ( 1 ) konsol boyamak ( 1 ) kornişon ( 1 ) kremalı kek ( 1 ) kremalı pasta ( 1 ) külahta kek ( 1 ) külahta pasta ( 1 ) kına tepsisi ( 1 ) kırmızı biberli kaşar peynir ( 1 ) kıymalı börek ( 1 ) kızartma ( 1 ) labne peyniri ( 1 ) limonlu jöle ( 1 ) mangal salatası ( 1 ) masa boyamak ( 1 ) mayalı poğaça ( 1 ) mayasız poğaça ( 1 ) maydanozlu poğaça ( 1 ) menüler ( 1 ) messenger bag ( 1 ) mobilya boyamak ( 1 ) mobilya yenileme ( 1 ) muhallebi ( 1 ) muhallebi tarifi ( 1 ) mutfak peçetesi danteli ( 1 ) muzlu muhallebi ( 1 ) nails ( 1 ) polisan matrix lux ( 1 ) ponçik ( 1 ) porselen ( 1 ) portakal ( 1 ) portakallı kek ( 1 ) renovate the furniture ( 1 ) sakallı poğaça ( 1 ) salata ( 1 ) salatalık ( 1 ) salatalık turşusu ( 1 ) sandalye boyamak ( 1 ) saçaklı poğaça ( 1 ) siyah beyaz mobilya ( 1 ) susamlı kurabiye ( 1 ) sünnet hazırlıkları ( 1 ) sünnet sepeti ( 1 ) sütlü tatlılar ( 1 ) takı sandığı ( 1 ) takı yastığı ( 1 ) tavsiye ( 1 ) tavsiye kanalı ( 1 ) tavsiye meleği ( 1 ) tavuklu salata ( 1 ) tiramisu ( 1 ) tutorial ( 1 ) un kurabiyesi ( 1 ) uğurböceği ( 1 ) yapım aşamaları ( 1 ) yarışma ( 1 ) Çocuk bornozu Dikimi ( 1 ) çekiliş hediyeleri ( 1 ) çikolata soslu tarifler ( 1 ) çikolatalı kurabiye ( 1 ) çiğ börek ( 1 ) ıslak kurabiye ( 1 ) şehriye çorbası ( 1 ) şerbetli kurabiye ( 1 )