20 Mart 2012



ev botu dikimi, polar ev botu
 Ev botu dikme projesi hep vardı aklımda en sonuda deneme amaçlı kolay bir model olarak buradaki modeli seçtim ama evde bu modeldeki gibi bir kumaş olmadığı için polar kumaş kullanmaya karar verdim,   tek kat biraz ince olacağı için çift kat çalıştım, dışı leopar içi krem rengi, birazda pofuduk olsun diye katların arasına yorganlamada kullanılan elyaftan koyunca, parçalarda bir hayli arttı tabi kolay bir model olmaktan çıktı benimki :)   




Ayrıca örnek aldığım modeldeki parçalarda kalıplar verilmiyor, ben kesilen  kalıpların resimlerine  bakarak kendime göre kalıpları ayarladım, yine taban kısmını yapay deri kumaştan yaptım, yürürken kaymasın diye.



 Kalıpların resimlerine bakarak kestiğim benim kalıplar. Taban kalıbını evde kullandığım ev ayakkabımın tabanıda göre kestim.(38 no) Tabi biraz dikiş payı bırakarak kestim bütün kalıpları.  (ön üst ve arka üst kalıpları aynı kestim ama ön parçanın alt kısmını biraz yuvarlak kesebilirmişim, ön ayak üstüne gelen parçayla dikerken ufak bir düzeltme yapmam gerekti) 

 Bu da ön ayak üstüne gelen kalıp, biraz daha uzun olarak kesebilirmişim bu kalıbı.  



Taban kısmınıda, polar ve deri kalıbın arasına elyaf koyup  dikip hazırladım. 



 









Bunlarda dikerken çektiğim fotoğraflar,


 Her parçadan 2 şer tane var . aralarındada elyaf var. 





 Parçalar ve dikiş sıraları:

1-  önce 1. parçayı (topuk parçası) birbiriyle birleştiyoruz (2 parçayı araya elyaf koyup dikip düzüne çeviriyoruz) 
2-  Daha sonra bu diktitğimiz parçayı  2. parçayla birleştirip dikiyoruz. (1. parçanın diktiğimiz kısmını üste getiriyoruz)
3-  3. parçanın ortasına hafif bir büzgü yapıp 4. parçayla birbirine iğneliyoruz ve bu şekilde parçaları dikip birleştiriyoruz.
4- Birleştirdiğimiz parçaları ön ve arka birbirine dikiyoruz.
5-   taban kısmınıda dikip botumuzu oluşturuyoruz.



En sonunda da üst kısmına krem rengi polardan bir parça geçirip dikiyoruz ve içeriye doğru çevirip tekrar bir dikiş atıp iç dikişlerinin görünmemesini sağlıyoruz. 
   
Evet işte buda benim ev botu dikme denememden ortaya çıkan sonuç. 



 Dikmiş olduğum bu ev botunu düzenlemiş olduğum çekilişe hediye olarak eklemiştim, diğer hediyelerimle birlikte yarın sahibine doğru yola çıkıyor :) 


Herkese sevgiler 
elvan
Tepkiler:

Tagged: , , , , , ,

7 yorum :

  1. ellerine sağlık canım süper olmuş.Sağlıkla giy.
    ben de bir türlü fırsat bulup başına geçemedim hala yapılacaklar arasında kaldı:)) evdeki polardan mı yeni mi alayıp derken sallandı işte:))

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık Çok güzel olmuş bende bu aralar polarla sabahlık dikiyorum.poları dikmek çok zevkli.

    YanıtlaSil
  3. güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim arkadaşlar :)

    YanıtlaSil
  4. çok güzelll... yapılacaklar arasına alıyorum seneye giyerim :D

    YanıtlaSil
  5. çok güzel olmuş ellerinize sağlık yeni bir blogcu olarak keyifle takip ediyorum bloğunuzu inşallah benimde sizinki gibi güzel blog ve üyelerim olur:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim. :)

      Sil
  6. baya uğraşmışsın çok emek vermişsin ama bence değmiş ellerine sağlık çok güzel görünüyo..
    Bende eşim için başladım birtane ipim yarım kaldı ve zaten yaz geldi,eminönüne gidersem ipimi alıp devam ederim diye kenara koydum şimdilk
    bu arada bloğunu çok sevdim bnmsedim
    takipteyim..
    görüşmek üzere..sevgilerimle

    YanıtlaSil

Etiketler

Çeşitli yazılar ( 64 ) Tatlı Tarifleri ( 29 ) yemek tarifleri ( 22 ) Çocuklar için Tarifler ( 21 ) Ben yaptım ( 20 ) Hamur İşleri ( 20 ) Dekoratif Sanatlar ( 19 ) Diktiklerim ( 18 ) Dikiş ( 17 ) Tığ İşleri ( 14 ) pasta tarifleri ( 13 ) Örgü Örnekleri ( 12 ) Çanta örnekleri ( 11 ) Bebek ve Çocuk Örgüleri ( 10 ) Kek Tarifleri ( 10 ) Kumaş Çantalar ( 10 ) Tuzlu Tarifler ( 10 ) Kurabiye Tarifleri ( 8 ) Salatalar ( 8 ) çekiliş ( 8 ) Kendin yap ( 7 ) diktiğim kumaş çantalar ( 6 ) katıldığım çekilişler ( 6 ) Düzenlediğim Çekilişler ( 5 ) Kahvaltılıklar ( 5 ) Köfte Tarifleri ( 5 ) Çorba Tarifi ( 5 ) Firkete İşleri ( 4 ) Fabric Bags ( 3 ) Poğaça Tarifi ( 3 ) aperatifler ( 3 ) bebek pikesi ( 3 ) kakaolu tarifler ( 3 ) sewing bags ( 3 ) Çocuklara Diktiklerim ( 3 ) Kanepeler ( 2 ) Kaneviçe işleme ( 2 ) Kaneviçe seccade örnekleri ( 2 ) Kazandığım Çekiliş ( 2 ) Turşu tarifleri ( 2 ) bebek çocuk dikiş ( 2 ) dekorasyon ( 2 ) destek ( 2 ) evim ( 2 ) hediye çekilişi ( 2 ) hediyeler ( 2 ) kakaolu toplar ( 2 ) reklam ( 2 ) sünnet ( 2 ) sünnet odası ( 2 ) sünnet yatağı ( 2 ) sünnet yatağı süsleme ( 2 ) truffles ( 2 ) uğurböceği kanepe ( 2 ) Çay tepsisi dantelleri ( 2 ) Örgü Bere Örnekleri ( 2 ) 2. fikir yumağı yarışması ( 1 ) Balık Yemekleri ( 1 ) Bamya Kızartması (domates soslu) ( 1 ) Bohça ucu Danteli ( 1 ) Caviar Manicure ( 1 ) Caviar Nails Flormar ( 1 ) Düzenlediğim Çekiliş sonuçları ( 1 ) Ev Botu ( 1 ) Ev Botu Dikmek ( 1 ) Flormar Havyar Manikür ( 1 ) Flormar oje ( 1 ) Fotoğraf Makinesi Kılıfı ( 1 ) Fırında Patatesli Köfte ( 1 ) Havlu kenarı dantelleri ( 1 ) Havlu köşesi dantelleri ( 1 ) Havyar manikür ( 1 ) Hürriyet Aile ( 1 ) Kahvaltılık Domates Salçası ( 1 ) Kalemlikler ( 1 ) Kumaş Cüzdan ( 1 ) Közlenmiş Patlıcan Salatası ( 1 ) Mayalı Cevizli Kurabiye ( 1 ) NG Kütahya Porselen Kahve Seti ( 1 ) Oje ( 1 ) Peçete Yüzüğü ( 1 ) Polar ( 1 ) Postacı Çantası ( 1 ) Salça Tarifi ( 1 ) Sivri Biber Turşusu ( 1 ) Sosisli Tavuk Sarma ( 1 ) Tariflerim ( 1 ) Tencerede Fincan Keki ( 1 ) Terbiyeli Arpa Şehriye Çorbası ( 1 ) Yoğurtlu Biber Salatası ( 1 ) Yoğurtlu Kabak Salatası ( 1 ) arpa şehriye ( 1 ) arpa şehriye salatası ( 1 ) ayakkabı ( 1 ) aşure tarifi ( 1 ) bahçem ( 1 ) balkabaklı pasta ( 1 ) balkabağı ( 1 ) beş çayı menüsü ( 1 ) bisküvili muhallebi ( 1 ) bitki çayı ( 1 ) bomerang ( 1 ) browni kurabiye ( 1 ) butigo ( 1 ) börekler ( 1 ) cevizli kaymaklı kayısı ( 1 ) chenille blanket ( 1 ) davet menüsü ( 1 ) dikiş dolabım ( 1 ) dondurma külahı ( 1 ) dondurma külahında kek ( 1 ) doğadan ( 1 ) doğadan bitki çayı ( 1 ) doğum günü menüsü ( 1 ) duyurular ( 1 ) fikir yumağı yarışması ( 1 ) furniture paint ( 1 ) gevrekli kurabiye ( 1 ) gezi ( 1 ) haşhaşlı kurabiye ( 1 ) hediye ( 1 ) hobo bag ( 1 ) jöleli muhallebi ( 1 ) kahve seti ( 1 ) kakaolu kurabiye ( 1 ) kampanya ( 1 ) kampanyalar ( 1 ) kolay poğaça ( 1 ) konsol boyamak ( 1 ) kornişon ( 1 ) kremalı kek ( 1 ) kremalı pasta ( 1 ) külahta kek ( 1 ) külahta pasta ( 1 ) kına tepsisi ( 1 ) kırmızı biberli kaşar peynir ( 1 ) kıymalı börek ( 1 ) kızartma ( 1 ) labne peyniri ( 1 ) limonlu jöle ( 1 ) mangal salatası ( 1 ) masa boyamak ( 1 ) mayalı poğaça ( 1 ) mayasız poğaça ( 1 ) maydanozlu poğaça ( 1 ) menüler ( 1 ) messenger bag ( 1 ) mobilya boyamak ( 1 ) mobilya yenileme ( 1 ) muhallebi ( 1 ) muhallebi tarifi ( 1 ) mutfak peçetesi danteli ( 1 ) muzlu muhallebi ( 1 ) nails ( 1 ) polisan matrix lux ( 1 ) ponçik ( 1 ) porselen ( 1 ) portakal ( 1 ) portakallı kek ( 1 ) renovate the furniture ( 1 ) sakallı poğaça ( 1 ) salata ( 1 ) salatalık ( 1 ) salatalık turşusu ( 1 ) sandalye boyamak ( 1 ) saçaklı poğaça ( 1 ) siyah beyaz mobilya ( 1 ) susamlı kurabiye ( 1 ) sünnet hazırlıkları ( 1 ) sünnet sepeti ( 1 ) sütlü tatlılar ( 1 ) takı sandığı ( 1 ) takı yastığı ( 1 ) tavsiye ( 1 ) tavsiye kanalı ( 1 ) tavsiye meleği ( 1 ) tavuklu salata ( 1 ) tiramisu ( 1 ) tutorial ( 1 ) un kurabiyesi ( 1 ) uğurböceği ( 1 ) yapım aşamaları ( 1 ) yarışma ( 1 ) Çocuk bornozu Dikimi ( 1 ) çekiliş hediyeleri ( 1 ) çikolata soslu tarifler ( 1 ) çikolatalı kurabiye ( 1 ) çiğ börek ( 1 ) ıslak kurabiye ( 1 ) şehriye çorbası ( 1 ) şerbetli kurabiye ( 1 )