03 Ekim 2012

mobilya boyamak

Dolabımızı yaptırdıktan sonra ,
 diğer mobilyalarımızı da ortama uyum sağlamaları için boyamaya karar verdik, 
ve Polisan markasının Matrix X1 Lux Anti-aging Kokusuz Parlak boyasının siyah ve beyaz renklerinden aldık. 
Su bazlı , uygulaması gayet kolay bir boya.





Polisan matrix lux X1
mobilya boyamak

 Önce masa ve sandalyelerimizi boyadık.


Daha sonra konsolu ve aynasını boyadık. 

 Konsolun gri çerçeveli cam kapakları da, boyadıktan sonra da gayet uyumlu oldu.


 Bu da yatak odası mobilyamızın çamaşırlık dolabıydı , 
ben onuda salona aldım boyayıp üstüne tv koydum. 


 Mutfaktan dolabımın, boyadığım masa ve sandalyelerinin görünüşü.

Boyandıktan sonra mobilyalarımızın uyumu böyle oldu.

Şimdi de uygulama bölümüne geçelim. 



İlk önce sandalyelerden başladım,  bir tanesini zımparaladım resimde de görüldüğü gibi  ama çok uğraştırıcı ve pis bir iş, birde boya işini salonun ortasında yaptığım için, diğer sandalyeleri zımparalamadan boyadım. 


Siyah boyayla boyamak istediğim yerleri boyadım.

 sandalyelerin oturma bölümünü beyaz istediğim için, bu şekilde bir uygulama yaptım. İlk katın kuruduğuna emin olduktan sonra ikinci katı boyadım. Boyarken ince uçlu fırça kulllandım.


Sandalyelerin siyahla boyadığım yerlerinin ikinci katıda iyice kuruyunca, yere yaydığım naylon örtüden şeritler kesip boyadığım yerleri sarıp bantladım. Beyaz boyayı uygularken bayağı bir kolaylık sağladı, siyah renkle boyanan kısımlara beyaz renk değmedi. Sandalyelerin oturma kısımlarında rulo fırça kullandım, diğer yerlerde kıl fırça kullandım, kıl fırça biraz iz yapabiliyor uygularken , beyaz kısımları iyice kurutup 3 kat boyadım.

mobilya boyamak

 Daha sonra masanın üstünü rulo fırçayla beyaz renk ile boyadım, bu şekilde masa ve sandalyelerin boya işini tamamlamış oldum :)


Aslında konsolu boyamakta biraz tereddüt ettim, modüler mobilya olduğu için , boyayı tutmayabilir kabarır diyenler olmuştu çünkü, ama yinede gözümü karartıp onuda boyadım. 

Şu anda boyada herhangi bir kabarma yok ama sert darbelerde soyulabiliyor, boyadıktan sonra dikkatli kullanmak lazım.  Üsteki resimde aynanın kenarlarında bant var, ayna kısmını çıkartıp kenarlarını öyle boyadım.


Konsolu eşimle dönüşümlü olarak boyadık, sanırım 4 kat boyadık .

 Konsolun boyasının bitmiş hali. 


Boyama işlerini yapalı 3 ay kadar oluyor.

Oğlanlar oyun oynarken oyuncaklarını çarptırdıkları bir iki yerde soyulma oldu sadece, onun haricinde bir sorun yok.

Benimde mobilya boyama maceram bu şekildeydi :) 


NOT: Boyama işerini yaptığım polisan matrıx lux boyasını bulma konusunda yardımcı olan yasmin ve güfte blogger arkadaşlara da çok teşekkür ediyorum.

 Herkese işlerinde kolaylıklar diliyorum. 

sevgiler 

eLvAn



Tepkiler:

Tagged: , , , , , , , , , , , ,

50 yorum :

  1. bir renk bu kadarmı değiştirir mobilyayı? inanamadım ne kadar da güzel olmuş dolaplarada çok çok yakışmış iyiki boyamışsınız, eminim çok yorulmuşsunuzdur ama inanın fazlasıyla değmiş emeklerinize güle güle kullanın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "X mademe" çok teşekkür ediyorum.
      sonuçta ortaya çıkan şey içinize sinince, yorulduğunuza ve emek verdiğinize değiyor gerçekten, sizinde dediğiniz gibi :)

      Sil
  2. Çok güzel olmuş , sanki yeni alınmış başka mobilyalar gibi. ama çok uğraştırıcı görünüyor herşeyi tek tek zımparaladınız mı en çok bunu merak ettim :) en sıkıntılı kısım olsa gerek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "yeteneklieller" çok teşekkür ediyorum. zımparalama işi zor ve pis bir iş , yazımdada belirmiştim salonun ortasında yaptığım için boyama işini, ilk sandalyeden sonrasını zımparalamadım. konsol ve tv dolabı modüler mob. olduğu için kaplama yani ahşap değil, direkt olarak boyayı sürdüm gitti :)

      Sil
  3. elinize sağlık çok hoş olmuş, bende yatakoda mobilyalarımı neyaza boyamıştım başka bir boya ile.. insan yeni mobilya lamış gibi mutlu oluyor değilmi :) beyaz mobilya başka, ortamı daha ferah gösteriyor kesinlikle.. iyi günlerde kullanın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler. evet aynen öyle oluyor evin havası değişti resmen.daha bir aydınlık oldu :)

      Sil
  4. ellerine sağlık ben de mobilyasını boyamak isteyen guruptanım. 3 ay önce boyamı aldım ama hala yemek oda takımını boyayamadım.Fiyat bile aldım takımın tamamını 850 TL ye boyarız dediler buna rağmen hala boyayamadım.Cesaretine hayran kaldım:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende diğer blogger arkadaşlardan cesaret alarak yaptım açıkcası, sizde kendiniz boyayın, yavaş yavaş biyerlerden başlayın, üstesinden gelebileceğinize eminim :)

      Sil
  5. ellerine sağlık mobilyalar tamamen değişmiş harika olmuş iyi günlerde kullan...

    YanıtlaSil
  6. Oooff.. Ellerinize sağlık,harika görünüyorlar. Tebrik ederim sizi.

    YanıtlaSil
  7. ellerinize sağlık uğraşlarınıza değmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "GÜFTE" çok teşekkür ederim. sizin cesaretinizden de yola çıkarak yapmaya karar verdim , e sonuç güzelde oldu.

      "Sevcan Karakoç" çok teşekkürler.

      "ÖRGÜÇANTAM" teşekkürler,

      Sil
  8. Çok ama çok güzel olmuş. Nasıl da ferahlamış her yer. Boyayı fırça ile mi yaptınız , rulo ile mi? Nasıl bu kadar pürüzsüz olabildi? Ellerinize sağlık. Süper görünüyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Gülsüm Güven Tuncer" çok teşekkür ederim, evt bayağı bir aydınlandı ev :)
      boyama işinde; konsolu ve tv dolabını rulo fırça ile. sandalyelerin siyah kısımlarını kıl fırça ile , sandalyelerin beyaz yerlerinin ilk 2 katını kıl fırça ile son katınıda rulo fırça ile boyadık, çünkü beyaz boyada fırça izleri biraz belli oluyordu, son katı ruloyla yapınca nispeten daha az belli oldu.

      Sil
  9. Çok güzel değerlendirmişsin canım çok beğendim ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  10. valla süper olmuş inanılmaz değişim ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim beğenmenize sevindim:)

      Sil
  11. ellerinize sağlık iyi günlerinizde kullanın bende mutfak dolaplarını boyamak istiyorum fırça izleri çok belli oluyormu uzaktan güzel görünüyor ama pişman olacsğım birşey yapmak istemiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler. rulo fırça ile boyanınca hiç belli olmuyor ama kıl ffırça ile boyarsanız belli oluyor yakından bakınca. mutfak dolapları da çok girintili çıkıntılı değilse rulo ile boyayabilirsiniz. yada önceden az bir boya alıp iç kısımlarda deneme yapabilirsiniz.

      Sil
  12. Ya canim bende niyetlendim ama benim dolaplar biraz puturlu bi cins modeli oyle acaba olurmuki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. slmlar bu boyayla mutfak dolabı boyayan arkadaşlarda var. su bazlı bir boya bu. ama farklı mobilyalar ve farklı boyalarla boyanmış mobilyalar var bu blogta http://www.turuncuoda.com/ isterseniz burayıda bir inceleyin. yada boyadan az miktarda satın alıp denemede yapabilirsiniz , dolapların görünmeyen kısımlarında, biraz daha araştırma yapın , içinize yattığı aanda alın boyanızı, başlayın gitsin :D kolay gelsin

      Sil
  13. Canim eline saglik harika harikaaaa✔✔✔👍👍👍👍👏👏👏ne zamandir istiyorum bende mutfak dolaplatimi biraz tirtikli bi cins mobilya birazcikta oyuntusu var ve krem renk istiorum acaba olurmu sence?

    YanıtlaSil
  14. Ya canim bende niyetlendim ama benim dolaplar biraz puturlu bi cins modeli oyle acaba olurmuki?

    YanıtlaSil
  15. Merhabalar,
    Çok güzel bir iş çıkarmışsınız ellerinize sağlık .Bende sehpalarımı boyamak istiyorum ama sanırım bu boyanın yalnız siyah ve beyazı var. Bu renkler benim odama hiç uymuyor. Bana başka tavsiye edebileceğiniz boya var mı? (krem,bej vb renkler) ya da bu beyaz boyanın içine bildiğimiz ahşap boyayı döksem boyanın rengi ve dokusu bozulur mu ? Şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim :) boyanın markası polisan ve polisanın "mix center" ları var. buralarda boyaları istediğinz renklerde hazırlayabiliyorlar. bana beyaz ve siyah lazım olduğu için hazır olarak bir yapı marketten alrdırdım.
      bu arada büyük yapı marketlerdede boya hazırlama bölümlerinde bu şekilde farklı renklerde boya hazırlayabiliyorlarmış. diğer bloglarda okuduğum yazılara göre bunu söyleyebiliyorum.
      bu boya su bazlı bir boya, kendiniz karışım yapmak isterseniz yine su bazlı bir boya ile karıştırmalısınız.

      Sil
    2. çok yardımcı oldunuz teşekkürler :)

      Sil
  16. Bu boyanan zeminin üzerine dekupaj kağıdı veya stencil çalışması yapılabilir mi ?

    YanıtlaSil
  17. yapılır, fakat su bazlı olduğu için boya, stencil da kullanılacağınız boyayıda su bazlı seçerseniz ve yine dekupaj içinde üstüne su bazlı vernik sürerseniz sorun olmaz diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cevabınız için teşekkür ederim.İzin verirseniz bir soru daha sormak istiyorum ; sizin beğendiğiniz vernik markası var mı?

      Sil
    2. ben kullanmadım hiç vernik ama kız kardeşim, ahşap boyama dersi veriyor. onun kullandığı vernik cadence marka su bazlı sprey vernikmiş, dekupaj ve stencildan sonra uygulayabilirsiniz.

      Sil
    3. hızlı cevaplarınız ve ilginiz için teşekkür ederim (:

      Sil
  18. Merhaba sevgili elvan çok ama çok başarılı bir çalışma olmuş! Tebrikler:) Yalnız benim bir sorum olacak. Benim evimdeki mutfak dolaplarım ve yemek masam tıpkı sizin masanıza benziyor. Dolaplarım ve masanızın üst zemini aynı, vernikli ahşap rengi. Uzun zamandır sizlerden cesaret alıp ben de dolaplarımı beyaza boyayacağım diyordum ki bir yapı markette bu boyayı bulduğum sırada bir beye rastladım. Bu boyanın zaten bebek odalarının boyanmasında kullanıldığını, yani mobilya boyamada uygun olduğunu söyledi ancak yüzeyi kesinlikle zımparalamalısınız, vernik üzerinde yağlı gibi bir görüntü oluyor, boyanın da atacağını düşünüyorum dedi. Siz bu çalışmayı yapalı baya bir zaman olmuş. Vernikli yüzeyden atma dökülme oldu mu? Mesela modüler mobilyanızda biraz olmuş anladığım kadarıyla. Mobilyayı zımparalamadan boyasak ve en son koruyucu olarak su bazlı bir vernik atsak sağlam bir sonuç elde edebilir miyiz? Açıkçası verniği zımparalamam imkansız zira evde 4,5 yaşında bir kızım, 8 aylık bir bebeğim var, eşim de bu tarz işlerden pek anlamıyor. Yani tek başıma boyamak durumundayım. Tabi çalışıyorum o da ayrı bir durum:( Vaktim kısıtlı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba çok teşekkür ediyorum , adınızı yazsaydınız keşke....
      benim boyadığım mobilyalarda hiç kapak yok, şimdi sizin mutfak dolablarınızın kapakları sürekli açılıp kapanacağı için sürtünme kısımlarında soyulmalar olabilir diye düşündüm birden, bütün bir dolabı değilde sadece kapak kısımlarının açıp kapatma esnasında sürtenecek olan kısımlarına zımpara sürseniz boyayı daha iyi tutar, dedğiniz gibi üstüne su bazlı vernikte sürebilirsiniz çok daha sağlam olur. yemek masanızı zımparalamanıza gerek yok, ben üstüne şeffaf örtü serip öyle kullanıyorum , hiçbir sorun yok, sandalyelerde de hiçbir sorun yok , soyulma falan olmadı,

      su bazlı bir boya olduğu için bebek odalarında kullanıldığı doğrudur, ama ahşabın yalın halinin üstüne astar boya sürüp , sonra bu boya, en sonda su bazlı vernik kullanılıyor , diye biliyorum. çok daha sağlam olur böylece.

      siz yinede dediğim gibi , sürtünme yapacak yerleri azda olsa zımparalamaya çalışın, üstünede vernik sürdüğünüzde sorun olacağını sanmıyorum ben.

      iyice araştırın , diğer blogcu arkadaşların yaptıkları çalışmalara da bakın hatta onlarada sorular sorun, kafanıza yattıığında alın boyanızı başlayın boyamaya :)

      şimdiden kolay gelsin diyorum, sevgiler, elvan


      Sil
  19. Yanıtınız için çok teşekkürler,öneriniz çok mantıklı.bu arada ismim Tuğba.yeni projelerinizi de görmek isteriz:)sevgiler...

    YanıtlaSil
  20. merhaba ben mobilya takımımı yatak odasını herşeyimi parlak siyah aldım
    10 ay önce ama sıkıntım var
    toz çok belli oluyor
    parmak izleri kalıyor
    çok leke yapıyor
    boyamak istiyorum
    kusar atar çatlar diyorlar.
    Bu sizin boya ise yarar mi acaba.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, parlak siyahtan kastınız lake boyama ise bu boya ile olmaz. lakenin üstüne boya yapmak pek sağlıklı olmaz.(profesyonel yardım almanız gerekir)
      ama parlak kaplama varsa biraz zahmetli de olsa üstüne boya yapılabilir. bu arkadaşın yaptığı birçok farklı zeminlerde yaptığı uygulama var , bu yazısı okuyup blogunu inceleyebilirsiniz, http://www.turuncuoda.com/p/bu-sayfa-da-yer-alan-bilgiler-tarafmca.html
      hatta atölyede açtı( http://www.turuncuoda.net/ ), boyama konusunda bilgi alabilirsiniz.

      Sil
  21. Bende mutfak dolaplarımı boyadım vernik kullandınız mı onu merak ettim =/

    YanıtlaSil
  22. Merhabalar ben de salon yemek masası ve konsolumu beyaza boyamak istiyorum ancak benimkiler masif ahşap. cilasız. Hanı şu İkea'da satılan ham ahşap masa sandalyelerden. Fotografını eklemek isterim ama nasıl eklerim bilmiyorum :) konu kapanalı da baya olmuş aslında ama çok beğendim işinizi ve yardımcı olabileceğinizi düşündüm. Masif ahşabı beyaza boyamak için hangi aşamaları uygulamalıyım? Bilgiler için çook teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba melike hanım.teşekkür ederim beğeniniz için.

      http://www.turuncuoda.com/p/bu-sayfa-da-yer-alan-bilgiler-tarafmca.html

      bu arkadaşın paylaştığı uygulamaları okuyabilirsiniz, bende ondan ilham almıştım, profesyonel olarakta yapıyor mobilya yenileme işini, her türlü sorunuzu yanıtlayacağından eminim, şimdiden kolay gelsin, sevgiler , elvan

      Sil
    2. merhaba elvan hanım resimlerinizi inceledim çok güzel olmuş..çok beğendim..ellerinize sağlık..bende mutfak dolaplarımı boyamayı düşünüyorum...ama etrafımdakiler sakın boyama dolapları bozarsın diyolar..malzemeleri aldım..ama malesef başlayamadım..size sorum sizce bozarmıyım dolapları.birde fırçaylamı ruloylamı boyayacağım..daha sonra boyama işi bitince vernik sürecekmiyim..bana biraz yardımcı olursanız ve bana cesaret verirseniz çok sevinirim...sevgiler...SERAP

      Sil
  23. merhaba elvan hanım resimlerinizi inceledim..çok güzel olmuş çok beğendim ellerinize sağlık...sizden cesaret alarak bende mutfak dolplarımı boyamak istiyorum..ve boyayacağımda malzemeleri aldım..ama çevremdekiler boyayamazsın sakın başlama.dolaplarını bozarsın diyolar..beni vazgeçirmeye çalışıyolar..size soruyorum dolaplarım mahfolmaz diyilmi?..boyayı fırçaylamı yoksa rulo fırçaylamı boyayacağım..birde kaç saat aralıklarla boyayacağım..bana yardımcı olursanız çok sevinirim.sevgiler..serap

    YanıtlaSil
  24. merhaba elvan hanım, siz bu boyama işlemini yapalı baya bir süre geçmiş. merak ettiğim herhangi bir sıkıntı oldu mu boyada?

    YanıtlaSil
  25. harika olmuş elinize sağlık, çok faydalı oldu bana, zımpara yapmadan boyasam bu boyayla sonrasında vernik atsak da soyulur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende zımpara yapmadan boyadım sorun olmadı, boya iyice kuruyup zamanla kemikleşince soyulma olmuyor, ayrıca son kat vernikte sürmedim, siz isterseniz sürebilirsiniz tabi,

      Sil
  26. Elvan Hanım merhaba. Samimi söylüyorum on üzerinden on puan alırsınız. Çalışmanızı şahsen çok beğendim. Ayrıca ilk paragrafınızı okuyunca gülmekten kendimi alı koyamadım :) Tekrardan elinize emeğinize sağlık diyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. samimi yorumunuz için teşekkürler,

      Sil
  27. soyulma oluyormuş boyada sizde böyle birşey oldu mu temizlik konusunda birde bende yardımcı olursanız mutfakta düşünüyorum ???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. boyadıktan sonra ilk aylarda biraz dikkatli olmak gerekiyor tabi ama zamanla boya kemikleştiği için soyulma falan olmuyor.

      Sil

Etiketler

Çeşitli yazılar ( 64 ) Tatlı Tarifleri ( 29 ) yemek tarifleri ( 22 ) Çocuklar için Tarifler ( 21 ) Ben yaptım ( 20 ) Hamur İşleri ( 20 ) Dekoratif Sanatlar ( 19 ) Diktiklerim ( 18 ) Dikiş ( 17 ) Tığ İşleri ( 14 ) pasta tarifleri ( 13 ) Örgü Örnekleri ( 12 ) Çanta örnekleri ( 11 ) Bebek ve Çocuk Örgüleri ( 10 ) Kek Tarifleri ( 10 ) Kumaş Çantalar ( 10 ) Tuzlu Tarifler ( 10 ) Kurabiye Tarifleri ( 8 ) Salatalar ( 8 ) çekiliş ( 8 ) Kendin yap ( 7 ) diktiğim kumaş çantalar ( 6 ) katıldığım çekilişler ( 6 ) Düzenlediğim Çekilişler ( 5 ) Kahvaltılıklar ( 5 ) Köfte Tarifleri ( 5 ) Çorba Tarifi ( 5 ) Firkete İşleri ( 4 ) Fabric Bags ( 3 ) Poğaça Tarifi ( 3 ) aperatifler ( 3 ) bebek pikesi ( 3 ) kakaolu tarifler ( 3 ) sewing bags ( 3 ) Çocuklara Diktiklerim ( 3 ) Kanepeler ( 2 ) Kaneviçe işleme ( 2 ) Kaneviçe seccade örnekleri ( 2 ) Kazandığım Çekiliş ( 2 ) Turşu tarifleri ( 2 ) bebek çocuk dikiş ( 2 ) dekorasyon ( 2 ) destek ( 2 ) evim ( 2 ) hediye çekilişi ( 2 ) hediyeler ( 2 ) kakaolu toplar ( 2 ) reklam ( 2 ) sünnet ( 2 ) sünnet odası ( 2 ) sünnet yatağı ( 2 ) sünnet yatağı süsleme ( 2 ) truffles ( 2 ) uğurböceği kanepe ( 2 ) Çay tepsisi dantelleri ( 2 ) Örgü Bere Örnekleri ( 2 ) 2. fikir yumağı yarışması ( 1 ) Balık Yemekleri ( 1 ) Bamya Kızartması (domates soslu) ( 1 ) Bohça ucu Danteli ( 1 ) Caviar Manicure ( 1 ) Caviar Nails Flormar ( 1 ) Düzenlediğim Çekiliş sonuçları ( 1 ) Ev Botu ( 1 ) Ev Botu Dikmek ( 1 ) Flormar Havyar Manikür ( 1 ) Flormar oje ( 1 ) Fotoğraf Makinesi Kılıfı ( 1 ) Fırında Patatesli Köfte ( 1 ) Havlu kenarı dantelleri ( 1 ) Havlu köşesi dantelleri ( 1 ) Havyar manikür ( 1 ) Hürriyet Aile ( 1 ) Kahvaltılık Domates Salçası ( 1 ) Kalemlikler ( 1 ) Kumaş Cüzdan ( 1 ) Közlenmiş Patlıcan Salatası ( 1 ) Mayalı Cevizli Kurabiye ( 1 ) NG Kütahya Porselen Kahve Seti ( 1 ) Oje ( 1 ) Peçete Yüzüğü ( 1 ) Polar ( 1 ) Postacı Çantası ( 1 ) Salça Tarifi ( 1 ) Sivri Biber Turşusu ( 1 ) Sosisli Tavuk Sarma ( 1 ) Tariflerim ( 1 ) Tencerede Fincan Keki ( 1 ) Terbiyeli Arpa Şehriye Çorbası ( 1 ) Yoğurtlu Biber Salatası ( 1 ) Yoğurtlu Kabak Salatası ( 1 ) arpa şehriye ( 1 ) arpa şehriye salatası ( 1 ) ayakkabı ( 1 ) aşure tarifi ( 1 ) bahçem ( 1 ) balkabaklı pasta ( 1 ) balkabağı ( 1 ) beş çayı menüsü ( 1 ) bisküvili muhallebi ( 1 ) bitki çayı ( 1 ) browni kurabiye ( 1 ) butigo ( 1 ) börekler ( 1 ) cevizli kaymaklı kayısı ( 1 ) chenille blanket ( 1 ) davet menüsü ( 1 ) dikiş dolabım ( 1 ) dondurma külahı ( 1 ) dondurma külahında kek ( 1 ) doğadan ( 1 ) doğadan bitki çayı ( 1 ) doğum günü menüsü ( 1 ) duyurular ( 1 ) fikir yumağı yarışması ( 1 ) furniture paint ( 1 ) gevrekli kurabiye ( 1 ) gezi ( 1 ) haşhaşlı kurabiye ( 1 ) hediye ( 1 ) hobo bag ( 1 ) jöleli muhallebi ( 1 ) kahve seti ( 1 ) kakaolu kurabiye ( 1 ) kampanya ( 1 ) kampanyalar ( 1 ) kolay poğaça ( 1 ) konsol boyamak ( 1 ) kornişon ( 1 ) kremalı kek ( 1 ) kremalı pasta ( 1 ) külahta kek ( 1 ) külahta pasta ( 1 ) kına tepsisi ( 1 ) kırmızı biberli kaşar peynir ( 1 ) kıymalı börek ( 1 ) kızartma ( 1 ) labne peyniri ( 1 ) limonlu jöle ( 1 ) mangal salatası ( 1 ) masa boyamak ( 1 ) mayalı poğaça ( 1 ) mayasız poğaça ( 1 ) maydanozlu poğaça ( 1 ) menüler ( 1 ) messenger bag ( 1 ) mobilya boyamak ( 1 ) mobilya yenileme ( 1 ) muhallebi ( 1 ) muhallebi tarifi ( 1 ) mutfak peçetesi danteli ( 1 ) muzlu muhallebi ( 1 ) nails ( 1 ) polisan matrix lux ( 1 ) ponçik ( 1 ) porselen ( 1 ) portakal ( 1 ) portakallı kek ( 1 ) renovate the furniture ( 1 ) sakallı poğaça ( 1 ) salata ( 1 ) salatalık ( 1 ) salatalık turşusu ( 1 ) sandalye boyamak ( 1 ) saçaklı poğaça ( 1 ) siyah beyaz mobilya ( 1 ) susamlı kurabiye ( 1 ) sünnet hazırlıkları ( 1 ) sünnet sepeti ( 1 ) sütlü tatlılar ( 1 ) takı sandığı ( 1 ) takı yastığı ( 1 ) tavsiye ( 1 ) tavsiye kanalı ( 1 ) tavsiye meleği ( 1 ) tavuklu salata ( 1 ) tiramisu ( 1 ) tutorial ( 1 ) un kurabiyesi ( 1 ) uğurböceği ( 1 ) yapım aşamaları ( 1 ) yarışma ( 1 ) Çocuk bornozu Dikimi ( 1 ) çekiliş hediyeleri ( 1 ) çikolata soslu tarifler ( 1 ) çikolatalı kurabiye ( 1 ) çiğ börek ( 1 ) ıslak kurabiye ( 1 ) şehriye çorbası ( 1 ) şerbetli kurabiye ( 1 )