16 Ağustos 2014


sünnet yatağı süsleme

Geçen sene yaptığımız sünnetimiz için gerekli olan şeylerin çoğunu kendim hazırladım.

sünnet odası süsleme




sünnet sepeti, kına sepeti
Yalova kumaş pazarından yaklaşık 3 metre çok uygun fiyata saten kumaş aldım, çoğu şeyi onunla tamamladım. Annemin evinde atıl durumda bulunan hasır sepeti çoktan gözüme kestirmiştim, önce yorganlama elyafıyla kapladım, tutma koluna saten kurdela doladım, saten kumaştan içine dışına iki parça kumaş kestim, pullu tüllü şeritin altından diktim, pullu şeriti dkişlerin üstüne gelecek şekilde sıcak silikonla yapıştırdım, incilerle boncuklarla süsledim, tam istediğim gibi sade bir sepetim oldu, içine de hazırlattığımız lavantalı, magnetli minnak sünnet şapkalarımızı koyduk.


sünnet takı yastığısünnet altın yastığı


Takı yastığını hazırlamam 1 saatimi almadı :D saten kumaştan 2 kare kesip kenarlarını diktim, elyaf koymak için az bir yeri açık bıraktım, düzünü çevirip içine silikon elyaf doldurdum, açık kalan yeri diktim , inci boncuklarla ortasındaki  görüntüyü yaptım, kenar dikişlerinin olduğu yerlere pullu tüllü şerit diktim, boncuklarla ve kurdelayla süsledim. 


Takı yastığımız da bu şekilde yatağımızda yerini aldı. 

sünnet düğünü  kapı süsü



Kapı süsünü de yüzme sosisini kullanarak yaptım, istediğim ölçüde kesip sıcak silikonla yapıştırdım, etrafına janjanlı kumaş sardım, tüllerle ve boncuklarla süsledim. 


takı sandığı boyama


 Takı sandığını , ham ahşap olarak aldım ve cuprinol amerikan kapı boyasıyla boyadım, 

zarf sandığı, sünnet sandığı


İç kısmına sıcak silikonla saten kumaş yapıştırdım, yapıştırdığım yerlerin üstüne de yine lame renk aldığım kordonu yapıstırdım, burası gelen hediye zarfı bölümü oldu, çengelli iğneli hediyeler içinde kapak kısmının içine yastık dikip yerleştirdim, kapağın tamamını tülle sardım, kapğın üstünden fiyonk atarak süslemeler yaptım,  

sünnet takı sandığısünnet takı sandığı

İnci boncuk, nazar boncuğu ve kurdalelerle süsledim, 


sünnet sandığı, takı sandığı

Öndeki metal kapatma kısmını metalik oje ile boyadım. 

sünnet takı sandığı


takı sandığı
Bu şekilde tamamladım, salonda kullanılır diye düşünmüştüm fakat son rötuşları görüşmeye gittiğimizde kendi setlerinin ( koltuklar ve sandık)  olduğu söylediler bende salonda kullanmadım. 

kına eldiveni

Kına yakıldıktan sonra ele sarılan keseler, yine saten kumaşla dikip evdeki malzemelerle süsledim.  

sünnet konvoy havluları

Bunlarda hazır aldığım tül keseler içine koyup, konvoy için arabalara bağladığımız havlular. 

sünnet kına tepsisi

Kına tepsisini tam istediğim gibi bulunca hazır olarak aldım.

sünnet kına mumları

Kına yakılırken kullanılacak olan mumları da kız kardeşim bu şekilde süsledi.

Bunların haricinde müzisyenlere verilecek dantelli havlular, kına yakan kızlara verilecek oyalı tülbentler (çeyizimden) hazırladım ve çocukların arkadaşlarına hediye verilecek atletler aldım.

Ben bütün hazırlıklarımızı bu şekilde tamamladım.

Tabiki de herşeyin hazırı ve her bütçeye uygun olanı  var  fakat yapabileceğinize inanıyorsanız eğer birçok şeyi kendinizde hazırlayabilirsiniz. 

Nede olsa "kendim yaptım" demenin hazzı paha biçilemez.  

hazırladığım sünnet yatağı için TIKLAYIN. 
Herkese işlerinde kolaylıklar diliyorum. 

elvan

Tepkiler:

Tagged: , , , , , , , , , ,

0 YORUM :

Yorum Gönder

Etiketler

Çeşitli yazılar ( 64 ) Tatlı Tarifleri ( 29 ) yemek tarifleri ( 22 ) Çocuklar için Tarifler ( 21 ) Ben yaptım ( 20 ) Hamur İşleri ( 20 ) Dekoratif Sanatlar ( 19 ) Diktiklerim ( 18 ) Dikiş ( 17 ) Tığ İşleri ( 14 ) pasta tarifleri ( 13 ) Örgü Örnekleri ( 12 ) Çanta örnekleri ( 11 ) Bebek ve Çocuk Örgüleri ( 10 ) Kek Tarifleri ( 10 ) Kumaş Çantalar ( 10 ) Tuzlu Tarifler ( 10 ) Kurabiye Tarifleri ( 8 ) Salatalar ( 8 ) çekiliş ( 8 ) Kendin yap ( 7 ) diktiğim kumaş çantalar ( 6 ) katıldığım çekilişler ( 6 ) Düzenlediğim Çekilişler ( 5 ) Kahvaltılıklar ( 5 ) Köfte Tarifleri ( 5 ) Çorba Tarifi ( 5 ) Firkete İşleri ( 4 ) Fabric Bags ( 3 ) Poğaça Tarifi ( 3 ) aperatifler ( 3 ) bebek pikesi ( 3 ) kakaolu tarifler ( 3 ) sewing bags ( 3 ) Çocuklara Diktiklerim ( 3 ) Kanepeler ( 2 ) Kaneviçe işleme ( 2 ) Kaneviçe seccade örnekleri ( 2 ) Kazandığım Çekiliş ( 2 ) Turşu tarifleri ( 2 ) bebek çocuk dikiş ( 2 ) dekorasyon ( 2 ) destek ( 2 ) evim ( 2 ) hediye çekilişi ( 2 ) hediyeler ( 2 ) kakaolu toplar ( 2 ) reklam ( 2 ) sünnet ( 2 ) sünnet odası ( 2 ) sünnet yatağı ( 2 ) sünnet yatağı süsleme ( 2 ) truffles ( 2 ) uğurböceği kanepe ( 2 ) Çay tepsisi dantelleri ( 2 ) Örgü Bere Örnekleri ( 2 ) 2. fikir yumağı yarışması ( 1 ) Balık Yemekleri ( 1 ) Bamya Kızartması (domates soslu) ( 1 ) Bohça ucu Danteli ( 1 ) Caviar Manicure ( 1 ) Caviar Nails Flormar ( 1 ) Düzenlediğim Çekiliş sonuçları ( 1 ) Ev Botu ( 1 ) Ev Botu Dikmek ( 1 ) Flormar Havyar Manikür ( 1 ) Flormar oje ( 1 ) Fotoğraf Makinesi Kılıfı ( 1 ) Fırında Patatesli Köfte ( 1 ) Havlu kenarı dantelleri ( 1 ) Havlu köşesi dantelleri ( 1 ) Havyar manikür ( 1 ) Hürriyet Aile ( 1 ) Kahvaltılık Domates Salçası ( 1 ) Kalemlikler ( 1 ) Kumaş Cüzdan ( 1 ) Közlenmiş Patlıcan Salatası ( 1 ) Mayalı Cevizli Kurabiye ( 1 ) NG Kütahya Porselen Kahve Seti ( 1 ) Oje ( 1 ) Peçete Yüzüğü ( 1 ) Polar ( 1 ) Postacı Çantası ( 1 ) Salça Tarifi ( 1 ) Sivri Biber Turşusu ( 1 ) Sosisli Tavuk Sarma ( 1 ) Tariflerim ( 1 ) Tencerede Fincan Keki ( 1 ) Terbiyeli Arpa Şehriye Çorbası ( 1 ) Yoğurtlu Biber Salatası ( 1 ) Yoğurtlu Kabak Salatası ( 1 ) arpa şehriye ( 1 ) arpa şehriye salatası ( 1 ) ayakkabı ( 1 ) aşure tarifi ( 1 ) bahçem ( 1 ) balkabaklı pasta ( 1 ) balkabağı ( 1 ) beş çayı menüsü ( 1 ) bisküvili muhallebi ( 1 ) bitki çayı ( 1 ) browni kurabiye ( 1 ) butigo ( 1 ) börekler ( 1 ) cevizli kaymaklı kayısı ( 1 ) chenille blanket ( 1 ) davet menüsü ( 1 ) dikiş dolabım ( 1 ) dondurma külahı ( 1 ) dondurma külahında kek ( 1 ) doğadan ( 1 ) doğadan bitki çayı ( 1 ) doğum günü menüsü ( 1 ) duyurular ( 1 ) fikir yumağı yarışması ( 1 ) furniture paint ( 1 ) gevrekli kurabiye ( 1 ) gezi ( 1 ) haşhaşlı kurabiye ( 1 ) hediye ( 1 ) hobo bag ( 1 ) jöleli muhallebi ( 1 ) kahve seti ( 1 ) kakaolu kurabiye ( 1 ) kampanya ( 1 ) kampanyalar ( 1 ) kolay poğaça ( 1 ) konsol boyamak ( 1 ) kornişon ( 1 ) kremalı kek ( 1 ) kremalı pasta ( 1 ) külahta kek ( 1 ) külahta pasta ( 1 ) kına tepsisi ( 1 ) kırmızı biberli kaşar peynir ( 1 ) kıymalı börek ( 1 ) kızartma ( 1 ) labne peyniri ( 1 ) limonlu jöle ( 1 ) mangal salatası ( 1 ) masa boyamak ( 1 ) mayalı poğaça ( 1 ) mayasız poğaça ( 1 ) maydanozlu poğaça ( 1 ) menüler ( 1 ) messenger bag ( 1 ) mobilya boyamak ( 1 ) mobilya yenileme ( 1 ) muhallebi ( 1 ) muhallebi tarifi ( 1 ) mutfak peçetesi danteli ( 1 ) muzlu muhallebi ( 1 ) nails ( 1 ) polisan matrix lux ( 1 ) ponçik ( 1 ) porselen ( 1 ) portakal ( 1 ) portakallı kek ( 1 ) renovate the furniture ( 1 ) sakallı poğaça ( 1 ) salata ( 1 ) salatalık ( 1 ) salatalık turşusu ( 1 ) sandalye boyamak ( 1 ) saçaklı poğaça ( 1 ) siyah beyaz mobilya ( 1 ) susamlı kurabiye ( 1 ) sünnet hazırlıkları ( 1 ) sünnet sepeti ( 1 ) sütlü tatlılar ( 1 ) takı sandığı ( 1 ) takı yastığı ( 1 ) tavsiye ( 1 ) tavsiye kanalı ( 1 ) tavsiye meleği ( 1 ) tavuklu salata ( 1 ) tiramisu ( 1 ) tutorial ( 1 ) un kurabiyesi ( 1 ) uğurböceği ( 1 ) yapım aşamaları ( 1 ) yarışma ( 1 ) Çocuk bornozu Dikimi ( 1 ) çekiliş hediyeleri ( 1 ) çikolata soslu tarifler ( 1 ) çikolatalı kurabiye ( 1 ) çiğ börek ( 1 ) ıslak kurabiye ( 1 ) şehriye çorbası ( 1 ) şerbetli kurabiye ( 1 )